Adverteren op sociale media: het is niet alleen voor de big boys weggelegd. Ook jij kan met je onderneming wel degelijk scoren op Facebook en Instagram. Alleen heb je daarvoor een uitgekookt plan nodig. Een strategie.
Laaghangend fruit
Neem nu je doelgroep. Die moet je goed aflijnen. Je wil je advertentiebudget niet 'verkwisten' aan personen die buiten je potentieel cliënteel liggen. Laat dit nu onze specialiteit zijn. Wij zijn zeer sterk in het definiëren van jouw 'laaghangend fruit'. Het onderscheiden van jouw 'quick wins' is een van de vele sleutels naar succes.
De feiten
Maar genoeg theorie. Ziehier de praktijk. Voor de advertentiecampagne van de 'Night of the Proms' kregen wij van de VVV Koksijde-Oostduinkerke een advertentiebudget van 380 euro toegekend, btw inbegrepen. Een vetpot? Nee. Maar meer dan genoeg om een wimpeltje te scoren. And so we did.
De resultaten spreken voor zich:
Aantal bereikte accounts: 113.856
Aantal klikken op links: 6.449
Aantal weergaven: 318.817
Cost-per-click: 0,06 euro. (*)
Totaal besteed budget, btw inbegrepen: 380 euro.
Even verduidelijken: je kost per klik is je totaalbudget gedeeld door het aantal kliks (doorgaans websitebezoeken) die je advertentie gegenereerd heeft. In dit geval dus: 380 euro : 6.449 kliks = 0,058 euro.
Maar laat ons eerlijk zijn...
Succes boeken met een sociale media advertentie is nooit een vanzelfsprekendheid. Alles moet werkelijk meezitten. Het product moet aanslaan, de (video)advertentie moet goed in elkaar zitten, je targetting moet helemaal on point zijn, enfin: alle puzzelstukjes moeten vlotjes in elkaar klikken. En dan zijn er ook nog externe factoren: de tijd van het jaar, de advertentiedrukte op Meta, enzovoort.
Wil je als onderneming groeien door slim in te zetten op sociale media? Aarzel dan vooral niet en kom eens bij Cassius op de koffie. Bel of mail ons voor een afspraak.