Resultaten om in te kaderen!

We kunnen het niet genoeg herhalen: ook met mini-budgetten kan je commerciële successen boeken op sociale media. Met een uitgekiend plan en een slimme aanpak, kan je als kmo duizenden potentiële klanten bereiken voor een prikje. Onze jongste campagne voor de "Night of the Proms, Summer Edition" in Koksijde is daar een schoolvoorbeeld van.

31 juli 2023

Adverteren op sociale media: het is niet alleen voor de big boys weggelegd. Ook jij kan met je onderneming wel degelijk scoren op Facebook en Instagram. Alleen heb je daarvoor een uitgekookt plan nodig. Een strategie.

Laaghangend fruit

Neem nu je doelgroep. Die moet je goed aflijnen. Je wil je advertentiebudget niet 'verkwisten' aan personen die buiten je potentieel cliënteel liggen. Laat dit nu onze specialiteit zijn. Wij zijn zeer sterk in het definiëren van jouw 'laaghangend fruit'. Het onderscheiden van jouw 'quick wins' is een van de vele sleutels naar succes.

De feiten

Maar genoeg theorie. Ziehier de praktijk. Voor de advertentiecampagne van de 'Night of the Proms' kregen wij van de VVV Koksijde-Oostduinkerke een advertentiebudget van 380 euro toegekend, btw inbegrepen. Een vetpot? Nee. Maar meer dan genoeg om een wimpeltje te scoren. And so we did.

De resultaten spreken voor zich:

  • Aantal bereikte accounts: 113.856

  • Aantal klikken op links: 6.449

  • Aantal weergaven: 318.817

  • Cost-per-click: 0,06 euro. (*)

  • Totaal besteed budget, btw inbegrepen: 380 euro.

Even verduidelijken: je kost per klik is je totaalbudget gedeeld door het aantal kliks (doorgaans websitebezoeken) die je advertentie gegenereerd heeft. In dit geval dus: 380 euro : 6.449 kliks = 0,058 euro.

"Wie niet veel kan uitgeven, moet gewoon slim uitgeven."

Fre Devos

Maar laat ons eerlijk zijn...

Succes boeken met een sociale media advertentie is nooit een vanzelfsprekendheid. Alles moet werkelijk meezitten. Het product moet aanslaan, de (video)advertentie moet goed in elkaar zitten, je targetting moet helemaal on point zijn, enfin: alle puzzelstukjes moeten vlotjes in elkaar klikken. En dan zijn er ook nog externe factoren: de tijd van het jaar, de advertentiedrukte op Meta, enzovoort.

Wil je als onderneming groeien door slim in te zetten op sociale media? Aarzel dan vooral niet en kom eens bij Cassius op de koffie. Bel of mail ons voor een afspraak.

Koffietje?

Contacteer Fre vandaag nog, via mail (fre@cassius-communicatie.be) of op gsm 0475 50 37 30 (een beller is sneller!).

Fre Devos
Fre Devos

Taalzot, creatieveling, ruimdenker, avonturier en zelfverklaard humorist.