De kroniek van ons communicatiebureau kan je opsplitsen in 2 hoofdstukken.
Papieren hoofdstuk
Eerst was er het papieren kapittel, waarin Westkust Magazine ons paradepaardje was. Iets over halverwege werd het blad overgenomen door Drukkerij Pattyn, uit Veurne. Een wondermooie adoptie, want het magazine floreert nog steeds als een trotse tulp in Hollandse potgrond.
Foto: ons voormalig kantoor in Sint-Idesbald, periode 2007-2016.
Digitaal hoofstuk
Daarna maakten we de digitale omschakeling. We specialiseerden ons in social media marketing. Een gedurfde keuze. En dus toentertijd geen vanzelfsprekendheid. Terug naar school. Een karrenvracht mosterd opgehaald in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en ’s-Hertogenbosch. Yep: Nederland. Daar moet je zijn voor marketing en sociale media.
Cassius vandaag
Et voilà. Ziehier Cassius anno 2023. Een kwiek en kundig team met creativiteit en zottigheid op overschot. Wij verzorgen de sociale media van 38 grote en kleine ondernemingen. En dat doen we vol overgave. Quand on aime, on ne compte pas. Voorts kan je op ons rekenen voor de meest uiteenlopende opdrachten. Grafisch ontwerp, copywriting, webdesign, videoproducties en -voor steeds meer klanten- een totaalcommunicatie.
Merci!
Dank aan onze klanten en aan iedereen die ons pad gekruist heeft in de voorbije twee decennia.
Zet je schrap
Ons jubileumjaar is gestart. Je hoort nog van ons.
Zoenen van de Cassius-kapoenen,
Hanneke, Lara en Fre.
(foto's Gerrit Devinck)
Ons logo door de jaren heen...
2003: Het visje. Het volledige logo bestond eigenlijk uit een school grijze visjes en één magenta-visje dat tegen de stroom in zwemt. Let op het lettertype: nog steeds de font van Westkust Magazine.
2013: De W. Simpel en clean logo. We behielden magenta als steunkleur, als verwijzing naar ons visje.
2015: de dubbele W. De iets modernere W doet meteen ook denken aan een opgengeslagen magazine, een duidelijke link dus naar Westkust Magazine. En ja: de zee ook, natuurlijk.
2018: de ommekeer. Nieuw hoofdstuk en dus ook een resoluut nieuwe aanpak: nieuwe naam, nieuw logo, nieuwe huisstijl en vooral: nieuwe core business.
Waarom die nieuwe naam?
Door WestkustMedia om te dopen naar Cassius, wilden we een duidelijke clean break maken. Ons nieuw verhaal onderstrepen. Onze besloten vennootschap heet nog steeds WestkustMedia, maar de commerciële benaming is nu Cassius. Een naam die echt heel snel ingeburgerd werd.