Zeevonk: nieuw goudblond bier van hier!

Bierlovers: juicht ende jubelt, gij allen! Want onze kust is een blond topbiertje rijker. Zeevonk is de naam. Wij mochten het in de markt droppen: logo, huisstijl, storytelling, lancering en -noblesse oblige- sociale media.

Zeevonk is een volmondig, moutig blondje, met een florale, frisse toets. Het bier is heel toegankelijk en spreekt een breed publiek aan. Dat was ook van meet af aan de bedoeling.

Gepassioneerde amateur-brouwers

Zeevonk is een bier met een verhaal. Dat begint bij Nils Desaever en Tom Ameloot. Twee Koksijdse copains, hobbykoks en bierlovers. In volle corona slaan ze gepassioneerd aan het brouwen. Wikken en wegen, proberen en proeven. Twee jaar lang. Met vallen en opstaan. Opdrinken of weggieten. Tot het recept helemaal op punt stond. Zover zijn we nu dus.

Clean beach

En er is nog meer. Een deel van de Zeevonk-omzet gaat naar de cleanbeach-vereniging Proper Strand Lopers. Dat is een netwerk van enthousiaste vrijwilligers die over de hele kustlijn het strand schoonmaken door zwerfvuil te ruimen. Met de bijdragen van Zeevonk zullen de Proper Strand Lopers speciale strandafvalbakken aankopen. Moraal van het verhaal? Wie een Zeevonk savoureert werkt tegelijk mee aan een proper strand. Hoe cool is dat?

Logo en huisstijl

Cassius Communicatie stond in voor het logo ontwerp annex huisstijl. De richtlijnen waren heel duidelijk: maak het blauw en maak het zwart. We tekenden een tiental voorstellen uit. De winnaar dreef snel boven.

Storytelling & socials

Vervolgens ontwikkelden we het etiket: voor, achter en boven. We schreven het Zeevonk- verhaal uit: de oprichters, het bier, de smaak en de opzet. Die storytelling kwam van pas in het persdossier, maar ook op de website. Dat laatste werd trouwens ontwikkeld door DIT Solution (Dieter Deriemaeker). En uiteraard zetten we ook de sociale media van Zeevonk in de steigers: Facebook en Instagram. Noblesse oblige.

Zeevonk kent een steile start. We wensen Tom en Nils alle succes toe. Dank voor het vertrouwen. Santé!