Wave wordt Grinta: power en passie!

Classy, maar minimal. Zwart, maar niet saai. Krachtig, maar niet agressief. Simpel, maar toch betekenisvol. Jawel: toen we in zee gingen met de nieuwe kapitein van The Wave, wisten we meteen waar de lat lag. Hoog. Ook de nieuwe naam lag al vast: Grinta. Een vlag die de lading dekt, want het Oostduinkerkse vitality lab heeft power en passie op overschot.

Vlak voor de overname van The Wave, ging Cassius in zee met de nieuwe ladyboss Lien Verhaeghe en haar team. De eerste opdracht was het uitdokteren van een nieuw logo. Naam en baseline lagen al vast: Grinta Vitality Lab.

Grinta, power en passie

Na een tiental totààl verschillende voorstellen, is dit het uiteindelijk geworden. De G van Grinta, maar gestileerd en 45 graden tegen de klok in gekanteld. In de tekening zie je een vlam: die staat symbool voor de passie waarmee de fitness gerund wordt. Tegelijk herken je een gebalde vuist: een link naar de power die vanuit het Grinta Team uitgaat.

Pittig detail: we gingen niet voor klassiek en wit. Te hard. ’t Is charcoal geworden: donker-donkergrijs. Ook het wit is niet wit, maar white alyssum. Gebroken wit. Hierdoor komt het logo zachter over.

Hét succes van The Wave 2.0 / Grinta zit 'm in haar leden. Zij zijn de ziel van de zaak. Dat hebben we meteen gevoeld toen we de sociale media overnamen. En met Lien Verhaeghe en haar team heeft Grinta Vitality Lab een krachtige motor gekregen. Eentje vol power en passie. Cassius is blij en fier dat we mogen meeschrijven aan dit mooie verhaal.

Fre Devos