Rebranding Geert Sonneville

Sidekick voor ondernemers: dat is uiteindelijk de baseline geworden. Gewaagd, dat zeker. Maar communiceren is durven. En ondernemen is dat ook.

Geert Sonneville, sidekick voor ondernemers...

Ondernemen, da’s durven. Vallen en weer opstaan. En dan vooral: doorgaan. Vaak met het buikgevoel als kompas. Maar aan het roer staan is vaak eenzaam. Vaar je wel de juiste koers? En hoe pak je de volgende golf aan? Met Geert Sonneville krijgt je als ondernemer een sidekick aan je zij. Dertig jaar kapiteinservaring achter de boeg. Stormen bedwongen en een straffe koers gevaren. Als jonge leeuw krijg je een ervaren wolf aan je zij. Iemand die het klappen van de zweep kent en die je met raad en daad bijstaat. Ervaring, connecties, knowhow: it’s all yours. En tel daarbij nog inzet en toewijding.

Filosofie

Voor de rebranding van Geert Sonneville wilden we enerzijds een logo dat sérieux uitstraalt. Vakmanschap, ervaring, knowhow. Tegelijk mocht er ook wel pit in zitten. Schwung. Allemaal kenmerken die nauw aansluiten bij de persoon die Geert is. Tijdens onze analyse viel het ook op dat de meeste klanten van Geert een stuk jonger zijn dan hemzelf. Zoals hij ons zelf meegaf: "Elke jonge leeuw kan het advies van een grijze wolf gebruiken." Dit riep bij ons meteen enkele iconische scènes uit Kill Bill op: die waarbij de legendarische kung fu master Pai Mai de jonge Beatrix (Uma Thurman) naar een hoger niveau tilt. Wees gerust: Geert gaat véél minder agressief tekeer. Maar de raakpunten inspireren. Ook dit hebben we meegenomen in het logo en de huisstijl. Geert spreekt de taal van zijn klanten. Dus moet zijn huisstijl dat ook doen.

Uitwerking

Vandaar dus een gradient nachtblauwe achtergrond, een strak witte letter en een felle touch medium lentegroen. Het beeldmerk is een G (van Geert), tegelijk ook een S (van Sonneville) en tegelijk ook een vuist. De huisstijl combineren we met een witte achtergrond en zwartwit-foto's. Op vlak van visuals geven we de voorkeur aan vintage. Seventies-beelden van Batman en Robin, bijvoorbeeld. Die stijl.

En... Geert zelf dan?

Uiteraard wordt Geert Sonneville het speerpunt in alle communicatie. Zo zal Geert op regelmatige basis slimme tips voor ondernemers delen via zijn socials. Maar dat komt nog. Volg Geert op Linkedin of op Facebook en mis niets!