Petit Chasseur met grote plannen

Op meer dan driekwart eeuw bouwde de familie D'Hauwe een ijzersterke reputatie op bij topchefs en ook bij de meest gereputeerde traiteurs, slagerijen en speciaalzaken. Hun kleinwild is dan ook van topkwaliteit. De traditiezaak schakelt nu een versnelling hoger met een nieuwe aanpak: professioneler, sneller, maar nog steeds kwaliteit boven alles. De omschakeling gaat gepaard met een nieuwe naam en een nieuwe branding. En die mochten wij vormgeven. Maak kennis met Le Petit Chasseur!

De uitdaging bestond erin om een logo/huisstijl te creëren dat enerzijds vakmanschap en traditie uitstraalt, maar anderzijds niet oubollig oogt. Dat er een wapenschild aan te pas zou komen, was voor de opdrachtgever dan ook meteen een uitgemaakte zaak. Voorts hebben we gespeeld met flink wat kleurencombo’s. Hiermee zetten we de deur open om in de toekomst te spelen met een kleur per productlijn.

Het merk

Traditie, vakmanschap, kwaliteit en eerbied voor het dier: dat zijn de waarden van Le Petit Chasseur. Patrijs, fazant, eend, konijn, haas, bosduif, noem maar op. Het kleinwild is voornamelijk afkomstig uit België, deels ook uit Noord-Frankrijk en Engeland.

Op meer dan 75 jaar tijd bouwde Le Petit Chasseur een solide netwerk uit. Hun leveranciers zijn stuk voor stuk gerespecteerde jagers met wie Le Petit Chasseur een kwaliteitscharter is aangegaan. Het kleinwild wordt zorgvuldig, vakkundig en respectvol behandeld. En da’s meer dan een garantie. Het is een kwaliteitslabel. Je hoeft geen fijnproever te zijn om het verschil te merken. Smaakvol, mals en puur natuur. As it should be.

Le Petit Chasseur levert aan restaurants, slagerijen en winkels. Ook buiten het najaar kunnen ze een uitgelezen assortiment aan kleinwild en wilddelicatessen aanbieden. De logistiek van Le Petit Chasseur is piekfijn uitgebouwd, waardoor ze hun producten snel, flexibel en vooral dagvers kunnen aanleveren.

Wild van wild? Check dan zeker eens hun (tijdelijke) website:  www.lepetitchasseur.be (de nieuwe website komt eraan).